Therese

Så här ser jag på saken

Vilken överraskning

Publicerad 2008-09-12 12:41:03 i Allmänt,

Imorse klockan tio ringer telefonen här hemma och jag var helt säker på att det var pappa som ringde, så jag svarar och inser ganska fort att det inte var han utan farmor. Hon lät glad som vanligt och undrade om jag ville jobba nästa vecka, onsdag, torsdag och fredag.
Var lite tveksam på onsdagen eftersom jag inte vet när jag kommer komma hem på tisdagnatt från Växjö. Men jag tackade glatt ja till de andra dagarna. Det blir samma jobb som jag hade sist ute på Restaurang Ultuna, jag tyckte att det var helt okej då när jag jobbade där sist och det är ett ganska lätt jobb. Så nu blir det lite mer pengar på kontot efter de dagarna, har nästan lust att jobba alla tre för då skulle jag på 1800 kronor och det tackar man ju inte nej till.

Sen blev det en ännu större överraskning för cirka en halvtimme sen då min frissör Jessica, som även är min släkting, ringer och säger att hon kanske har ett jobb åt mig. Det var en kund som hon hade för några dagar sen som sa att de behövde vikarier ibland på något dagis i Vattholma och genast så tänkte Jessica på mig och hon ringde då för en stund sen och gav mig ett telefon nummer som jag tänker ta och ringa upp och höra vad det är för jobb.

Sen har jag dessutom sökt jobb på Barista i Uppsala, så det känns som att det börjar ljusna rejällt på jobbsidan.
/Therese

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela