Therese

Så här ser jag på saken

Mellan hopp och förtvivlan på några minuter

Publicerad 2009-04-22 11:59:20 i Real Madrid, laget i mitt hjärta!,

Matchen mellan Real Madrid och Getafe igår var helt otrolig. Jag gick från förtvivlan till hopp på tio minuter.
Real startde hela matchen pissdåligt och Getafe gjorde 0-1 ganska omgående. Higuain kvitterar precis innan halvtidsvilan, vilket kanske inte var direkt rättvis med tanke på så dåligt som Real spelade. I andra så rycker Real upp sig i och med att Robben kommer in, men han utgår redan efter 20 minuter. Men det är efter det som allt börjar hända.
I den 38 minuten så gör Getafe 1-2. Då kände jag verkligen hur ligan gled ur händerna på oss. Men i anfallet efter så får Real en frispark som Guti tar hand om 2-2. Jag skrek som en tok och familjen här hemma funderade vad jag höll på med.
Sen kommer den situationen som alla pratar om idag och det kommer nog att pratas om den länge. Pepe får hjärnsläp och sparkar Getafespelaren två gånger. Jag kan inte beskriva med ord vilka känslor jag hade när detta hände. Jag var så arg och besviken. Men som tur var så var Getafe spelaren väldigt nochalant och tänkte väl inte på att han stod emot världens bästa målvakt, Iker Casillas, Casillas räddar straffen och sätter i gång spelet fort. Men det är inte först i den sista tilläggningsminuten som Real avgör matchen. Higuain skickar upp bollen i nättaket och hela publiken på Santiago Bernabeu exploderar. Scenerna som utspelar sig är som att de vunnit ligaguldet. Jag blir lika glad och skriker som en tok och hoppar av glädje. Fan vilken match, trots att Real var en mindre så kämpade de på och visade att man aldrig sviker laget och om man har den vita tröjan på sig så springer man tills dommaren blåser av matchen.
Det går att kolla på de sista tio minuterna som är helt otroliga på fotbollskanalens hemsida, tycker att du borde kolla på de.


Real Madrid är laget i mitt hjärta och så kommer det alltid att vara!

 
/Therese


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela