Therese

Så här ser jag på saken

Onsdag

Publicerad 2009-04-08 20:25:11 i Allmänt,

Nu har nästan en hel dag gått och jag har inte gjort ett dugg nytta. Visserligen ska man väl ha såna dagar med men det känns som att det räcker nu. Imorgon eller på fredag kommer jag att sätta mig ner och kolla igenom olika utbildningar som börjar till hösten. Om det är så att jag blir tvungen att flytta X antal mil, antingen uppåt i landet tex Piteå eller neråt i landet tex Båstad, så får jag väl helt enkelt ta och göra det. För jag kan absolut inte sitta ett år till här hemma och jobba lite ströjobb då och då på Ultuna och om jag inte har fått ett jobb nu detta år så vad är sannolikheten på att jag kommer att få ett jobb till hösten?
Därför är det till 99,9 % säkerhet som jag kommer att sitta i skolbänken igen till hösten.

Planerna om att bara ut och resa och upptäcka världen verkar väldigt långt borta just nu. Drömmen var att kunna resa till Australien och New York. Men det verkar väldigt långt borta just nu och får helt enkelt ta och bli någon annan gång. Jag har ju som det låter en utlandsresa på gång i höst och det är när min morbror fyller 50 år.


Alla har väl en dröm att få resa till Australien?!


 

/Therese

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela