Therese

Så här ser jag på saken

Torsdag

Publicerad 2009-04-30 11:56:16 i Allmänt,

Kom hem runt klockan 21 igår och var slut i hela kroppen, fast jag är tröttare idag. Igår blev det ju som sagt jobb ute på restaurangen i Ultuna. Arbetsdagen började redan klockan sju och halv åtta var det inskrivning för alla konferansdeltagare så då var jag och Andrea uppe vid SLUs aula och serverade kaffe och macka. Sen skulle allting in i lastbilen och köras ner till Ultuna för att sen vara tillbaka till klockan tio för en ny servering av kaffe. Sen packas allt ihop igen för att åka ner och servera lunchen nere på restaurangen. Sen var det lungt ett tag för att sedan åka upp på kaffe igen till klockan tre och sen vid fem så kom de och åt middag och vid halv åtta gick de hem. Men jag konkade på kaffetersmosarna som är stora och rymmer runt fyra till fem liter kaffe fram och tillbaka sex gånger under gårdagen och därför är det kanske inte så konstigt att jag har ont i hela kroppen då jag har burit ganska många kilo. Men det ska väl kännas att man har jobbat? Ska dit och jobba på måndag igen.
Så därför, pga att jag knappt kan röra på axlarna, så blev det inget besök till Uppsala för att kolla på forsrännigen. Nu ska jag bege mig ut i solen och få lite sol på min kropp.

/Therese

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela