Therese

Så här ser jag på saken

Åt vilket håll ska jag gå?!

Publicerad 2009-02-16 17:01:35 i Allmänt,

Det känns som att jag fumlar i mörkret och inte vet vart jag ska eller för en ännu enklare beskrivning. Jag står vid ett vägskäl och inte vet vilken väg jag ska ta. Antingen så blir det den stora och säkra eller så blir det den lite mindre, kommer en förklaring på det.

Den stora vägen är den väg som jag går nu, försöka hitta ett jobb som jag ska kunna leva på och efter att ha bott hemma ett tag är det dags att flytta hemifrån och troligtvis ingen möjlighet att jobba med drömjobbet, radio. Detta är alltså den säkrare vägen. Där jag vet att jag alltid kommer att ha nära och kära runt omkring mig.

Den lite mindre vägen är att jag flyttar upp till Piteå till hösten och börjar plugga en treårig radioutbildning. Har en större möjlighet att jobba med radio. Men jag flyttar längre ifrån det säkra med nära och kära som alltid ställer upp i vått och torrt. Var redan i höstas påväg upp till Piteå men det slutade med att jag valde en distanskurs i Växjö.

Just nu känner jag mig en aning förvirrad och har absolut ingen aning om vilket beslut jag kommer att fatta.

/Therese

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela