Therese

Så här ser jag på saken

Laget i mitt hjärta!

Publicerad 2009-02-15 19:43:33 i Allmänt,

Du kanske tycker att det är jobbigt att för det mesta läsa om laget i mitt hjärta, Real Madrid. Jag vet inte om du är en person som inte tycker att fotboll inte är så intressant eller så är du helt av en barcasupporter som inte alls vill läsa om Real Madrid.

Tänkte berätta lite kort hur det kom sig att Real Madrid blev laget i mitt hjärta. Under många år hade jag koll på Real Madrid, jag var väl runt 10 år när jag "upptäckte" de första gången. Men när man är så liten så brukar man ju heja på det laget som ens idol spelar i och i mitt fall så var det Arsenal eftersom Fredrik Ljungberg spelade där. David Beckham var även en idol under den tiden. Och sen när just David Beckham lämde Manchester United för Real Madrid så väcktes intresset på direkten då när tv4+ valde att visa alla Reals matcher. Nu i efterhand kan det också ha varit en bidragande orsak att just tv4 valde att börja visa La Liga fotboll. Och efter att David Beckham kommit till klubben så är jag fast. Jag är och kommer alltid att vara en Madridista, tills döden skiljer oss åt som det brukar heta i äktenskap.



PS. Real vann matchen mot Sporting Gijon med 0-4.

/Therese

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela