Therese

Så här ser jag på saken

Melodifestivalen

Publicerad 2009-02-07 12:52:33 i Eurovision Song Contest,

Sitter och läser lite olika nyheter och de mesta handlar om melodifestivalen. Jag har lyssnat igenom de låtar som ska tävla ikväll nere i Göteborg på Svt's hemsida. Jag tycker att alla låtar är ganska tråkiga och så har det oftast varit nere i Göteborg. Där hamnar de svagaste starfältet och det är även där alla skrällar kommer ifrån förra året Christer Sjögren, året innan läraren Marie Lindberg och några år innan dess Caroline Wennergren.

Nu har även Sveriges motståndarländer börjat utse sina bidrag och några länder är redan klara med sina uttagningar, du kommer självklart att få se de här på bloggen när de är klara. Nu har jag hittat några som är klara för Eurovision song contest 2009 i Ryssland.
Danmark, min favorit hitills tillsammans med FinlandFinland, ingen rocklåt i år
Rumäninen.
/Therese

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela