Therese

Så här ser jag på saken

Göteborg

Publicerad 2009-07-12 22:17:22 i Allmänt,

För lite mindre än en vecka sen befann sig jag och min kära familj plus mormor nere i Göteborg. Det var underbart, vill tillbaka.
Vi började våran resa ner till Göteborg på söndagen var inne i stan och hämtade mormor runt klockan tio och sen var det många timmars bilresa ner. I Borås mötes vi av ett skyfall som vi även mötes av när vi åkte ner för ett antal år sen till Göteborg för att fortsätta med båt över till Danmark. Det var hemskt från ingenstanns så öppnade sig bara himlen och ett tag så trodde vi att vi skulle drabbas av vattenplaning. Sen efter några timmar var vi äntligen framme i Göteborg och Kviberg.

På måndagen anslöt även kusinerna från Stockholm och det blev en heldag på Liseberg som jag aldrig kommer attt glömma, allt mellan himmel och jord åktes. Samtidigt som det började regna lite senare på kvällen så tog jag, Mickan, Ika och Jossan en tur i Flumride och blev lite mer blöta.

På tisdagen blev det först ett besök på Universum och sen även en tur med Paddan.

Sen på onsdagen var det dags för hemfärd. Blev ett besök inne i Borås, Knalleland, när vi lämnde Borås börjde det så klart regna. Sen stannade vi även till i Gränna för att se på polkagristillverkning för att sen fortsätta färden hem.

Vi hade verkligen tur med vädret för det var bara på måndagen som det kom lite regn på kvällen då vi var på Liseberg. Annars så kom regnet på nätterna tillsammans med åska. Regnet hrdes verkligen då det var plåttak och jag vaknade varje gång. Sen något som var skönt med tanke på den stora mygginvationen i hela Uppland så såg vi inte en ENDA mygga där nere. Här hemma kan man inte gå utanför dörren utan att bli attackerad utav myggor.

Bilder hittar ni på Facebook och på bilddagboken, 5-8 juli.

/Therese

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela