Therese

Så här ser jag på saken

Smart??

Publicerad 2009-07-01 21:12:12 i Allmänt,

Idag har det luktat nybakade muffins i hela huset, mumsigt, Ika var duktig och bakde lite muffins som ska med ner till Göteborg. Men innan hon ställde sig och baka så tog hon och brummade iväåg på sin moppe till Hemköp i Björklinge för att köpa lite saker till bakningen. Jag sitter här hemma och tycker att hon borde komma hem när som helst, för hon hade varit borta ett tag. Precis när den tanken far genom huvudet så ringer telefonen och jag ser att det är Ika. Moppen startar inte säger hon desperat. Okej, men jag kommer var det första jag fick ur mig.
Så det var bara att kasta på sig lite kläder och sätta sig och brumma iväg på den andra moppen. Påväg mot Björklinge så kommer tanken. Men va sjutton ska jag göra om jag inte får igång hennes moppe för jag får ju inte skjutsa henne hem och lämna kvar hennes moppe?! Men som tur var så fick jag igång moppen genom att stå och kicka som en tok.

Sen skulle det lagas mat och jag stod för dagens matlagning. Smart som jag är så bränner jag mig på kastrullen med ris när jag skulle röra om i såsen, så nu är det ett fint bränn märke på min högra underarm.

/Therese

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela