Therese

Så här ser jag på saken

Ett år sen...

Publicerad 2009-06-05 10:54:38 i Allmänt,

Nu är det ett år sen som jag stod och skrek på Lännakatten påväg ner till stan och alla föräldrar, FÖR VI HAR TAGIT STUDENTEN FÖR VI HAR TAGIT STUDENTEN FÖRFAN VAD VI ÄR BRA. Det var för ett år sen som man såg klassen för sista gången och det var för ett år sen som man skulle ta klivet ut i vuxenlivet och det var då man var tvungen att visa att man kunde stå på egna ben och upptäcka världens alla hörn.
Det var för ett år sen som var den lyckligaste dagen i ens liv och det går bara att uppleva studenten en gång i livet och det är därför den känns så underbar. Det finns så många minnen från den knasigaste men bästa klassen som gick ut 2008 på GUC, RTV3B.
Det var för ett år sen som man satte sin fot på GUC för sista gången och man kommer aldrig att få se lärarna dansa igen eller se alla vita mössor och alla elever som skriker för fulla halsar när vi kastade mössorna i luften. Man tar bara studenten en gång i livet och jag skulle gära göra det igen. Men nu blir det tyvärr inte så utan idag är det några kompisar som är lika lyckliga som jag var för ett år sen och nästa år är det min lillasyster som man får glädjas åt.


/Therese

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela