Therese

Så här ser jag på saken

Fredag

Publicerad 2009-03-27 19:46:29 i Allmänt,

Då var det fredag igen och denna dag har jag jobbat, riktigt hårt. Nej, ska jag vara helt ärlig så var det inte alls jobbigt att jobba idag för allt var fädigdukat till jag kom, för det är två praoelever på restaurangen just nu som hade dukat så fint. Så jag behövde bara köra finlirret, lägga fram smör ställa fram dricka ut med bröd och en chokladbit. Sen var det bara att vänta på att gästerna skulle komma. Sen var det så skönt att praoeleverna ville ställa ut potatisen och såsen och det fick de absolut göra för mig. Så då behövde jag och Pia bara servera köttet. Sen när de ätit upp började jag duka av och sen när alla hade gått så gick jag och satte mig och åt lunch och då började Lovisa och Olivia, praosarna, att duka av så när jag hade ätit klart så var allt avdukat och klart! 

Sen när jag slutat for jag ner till stan och kikade i butikerna och kollade om de fått in något nytt och lite smått och gott hittade jag som kanske köps in vid nästa löning. Men idag köptes det i alla fall ett par solbrillor och present till Ika. 

Snart går jag och bänkar mig framför tvn och kollar på Let's dance, Heja Laila!

/Therese

Kommentarer

Postat av: Ika

Publicerad 2009-03-27 20:28:53

Jag tänkte ba "Vafan! Varför fick jag inte se det jag ska få från dig för!?" Sen kom jag ju på! x'D

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela