Therese

Så här ser jag på saken

Melodifestivalnörd

Publicerad 2009-03-01 22:53:36 i Allmänt,

Jag vet att jag är en melodifestivalnörd och jag står för det. Har precis tippat hur jag tror att det kommer gå i andra chansen då jag inte är hemma på lördag när andra chansen går av stapeln. Därför har det spelats massor med melodfestival låtar på min dator hela kvällen för att jag ska kunna lista ut hur jag tror att det kommer att sluta.
För dig som inte vet eller har förståt så har vi en tävling här hemma när det är melodifestivaltider. Vi, familjen + mormor, tippar hur vi tror att det kommer att gå och sen får vi poäng beroende om de har hamnat på rätt plats eller inte. Jag kan meddela att det inte alltid är så enkelt. Igår kammade jag till exempel hem noll poäng men jag ligger fortfarande två i hela tipset med 65 poäng och Ika leder med fem poäng mer. Så nu ska mitt tips tejpas ihop och inte öppnas förrens på lördag när allt ska avgöras. Helst hade jag sett att någon låser in det i ett kassaskåp där bara enstaka personer kan kombinationen och sen när det är dags så leveras brevet så att ingen ska ha kunnat läst mitt tips, men så kommer det nog tyvärr inte bli. Har du något bra tips på vart jag kan lägga pappret?!

Jag bestämmde mig för en liten stund sen för att jag ska åka in till stan imorgon på dan och göra de sista små köpen som behövs inför resan på torsdag, solkräm, godis. Sen tänkte jag även ta en titt in på Rut mfl och hopppas på att mössan har kommit in. Sen på kvällen så ska jag på bandy, Sirius-Vetlanda.

/Therese

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela