Therese

Så här ser jag på saken

Vilken match!

Publicerad 2009-03-03 11:32:20 i Allmänt,

Jag vet inte riktigt vart jag ska börja. Matchen igår var helt otrolig först och främst så visade sig inte vädret från sin bästa sida utan det började snöa och det är ju inte det bästa vädret när det vaknas bandymatch. Så ismaskinerna och traktorn var ute och jobbade med isen ända fram tills matchstart. Dommarna tog beslutet att matchen skulle spelas 3*30 minuter istället för 2*45 min som det alltid brukar vara för att det skulle bli sportsligare. Sagt och gjort matchen började och Sirius var det bättre laget men de luckades aldrig att sätta någon utav sina målchanser i första den första halvtimmen de lyckades tom missa en straff i snöyran. I den andra halvtimmen så gör Vetlanda 0-1 och då kändes allt kört trots att Sirius var det bättre laget på banan, men det var inte en enkel match att spela pga all snö. Dommaren blåser av den andra halvtimmen och isbilarna och traktorn kommer ut och gör sitt jobb och jag står helt ärligt och tror att matchen och kvartsfinalerna är över för Sirius del. Men de bevisade för mig att så inte var fallet för i den 66 minuten så kvitterar Sirius och hoppet tänds igen. Jag stod med hjärtat i halsgropen de resterande minuterna då Vetlanda fick någon strö chans lite då och då. Dommarna blåser för full tid och ismaskinerna och traktorn kommer ut för det stunder sudden eftersom de behöver ett avgörande. 2*15 minuter golden goal meddelades det. Första kvarten går och inget mål kommer. Bland de sista minutrarna i den sista 15 minutern så gör Sirius 2-1, Erik Sundin blev matchhjälte, och matchen är avgjord och det var en otroligt skön känsla det kändes som vi vunnit sm-guld eller något liknade, hela studan kokade. Så efter tre timmar så var matchen avgjord. Nu väntar den tredje och sista kvartsfinalen på torsdag, vilket jag missar vilket är lite surt just nu.

Sen att bara ta sig därifrån sen var en annan sak, kommer i ett annat inlägg!

/Therese

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela