Therese

Så här ser jag på saken

Den nya favoriten

Publicerad 2009-05-11 19:56:59 i Allmänt,

Kom hem från stan för lite mer än två timmar sen, blev en lång dag i stan. Först skjutsade jag och mamma in Ika till skolan för att sen åka upp till mormor och fika. Sen följde mormor med oss för att åka och hämta Ika från skolan, som hade en kort dag, för att åka till Ikea, det var första gången Ika var där. Sen åkte vi från Ikea till Gränby Centrum och hamnade inne på Lindex där Ika provade massor med olika klänningar till bröllopet mitt i alltihopa så ringer pappa och undrar när vi är klara och det slutar med att han tar bussen till Gränby från jobbet. För mamma gick in på Kapphal och där inne hittade hon kläder som hon ska ha på bröllopet så det blev inte många affärer som vi han gå in i. Kan tillägga att jag kom hem med "tejp" som jag ska använda till min klänning, det gör att klänningen sitter kvar om man inte har axelband jag har ju axelband till klänningen men funderar på att inte använda de. Jag hade en jobbig känsla under hela studenten där det kändes som att klänningen åkte ner hela tiden, vilket den egentligen inte gjorde, så därför tänkte jag ta och testa och se om det fungerar med lite "tejp".

Min faster ringde under dagen och frågade om jag hade lust att vara barnvakt men eftersom jag var inne i stan så var det ju lite svårt. Men samtidigt så berättade hon en gullig sak. Under gårdagen så satt de där hemma och pratade om bordsplaceringarna till bröllopet, det är hon som ska gifta sig, och då frågade de min yngsta kusin Johan om han vill sitta brevid Jossan, en annan kusin. Nej det ville han inte göra så då undrade de vart han ville sitta. Jag ska sitta brevid Therese sa han då! Inte lite gulligt!

/Therese

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela