Therese

Så här ser jag på saken

Fredag

Publicerad 2010-12-17 11:51:50 i Allmänt,

Shiiit vad det snöar! Snöade hela dagen igår och nu snöar det och blåser igen. Jag får nog ta tillbaka det där om att snön kommer att försvinna innan jul, för nu är det ju bara en vecka kvar och under den tiden kan ju inte så här mycket snö försvinna fast vem vet imorgon kanske det är alldeles grönt på marken.

Idag känns det i alla fall i kroppen att jag jobbade igår, ont i axlar, rygg och ben. Blev mycket bärande igår på stora kaffetunnorna fram och tillbaka. Började klockan 10 och slutade kl 21. 11 timmar är väl en ganska okej arbetsdag. Något som varierar på jobbet på Ultuna blir lunchtiderna, alltid lika kul, igår åt vi lunch vid kl 16. Helt normalt. Eller det kändes som att man egentligen åt middag eftersom klockan var så mycket. Men det blir lite upp och ner vända världen när man jobbar på Ultuna, men det är bara kul.

Snart ska det göras lite julgodis tillsammans med Ika och sen måste det nog skottas lite snö skulle jag tro. Sist men inte minst så måste jag med min träningsvärk ta fram fido, dammsugaren, och mata den lite. Börjar få husdjur ute på mitt rum. De trivs bäst i hörnen har jag lärt mig och de är oftast gråa och fula.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela