Therese

Så här ser jag på saken

Mitt andra "hem"

Publicerad 2010-11-26 10:46:41 i Allmänt,

Solen skiner och snön faller sakta från himlen. Det knastrar så mysigt under fötterna när man går ut och termometern visar -6 grader, näsan fryser till och man blir lite röd om nosen när man kommer in.
Visst är det mysigt? Även fast jag egentligen skulle vilja ha 25 grader varmt och stekande sol och helst av allt ligga på en strand i en annan del av världen. Men vintern är mysig när den är så här som den är ju idag. Kan inte varje dag vara så här så man slipper allt slask och skit som kommer när snön ska bort.

Nu har jag "kapat" mormors lägenhet, hon är borta på lite varmare breddgrader. Thailand närmare bestämt, hur skönt skulle inte det vara?! Så nu sitter jag här och ska väl snart ta och göra lite lunch, lite tidigt än kanske. Och sen ska jag ta och bege mig till mitt andra hem skulle nog vissa säga. Studentradion vissa veckor känns det nästan som att jag är där mer än vad jag är hemma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela