Therese

Så här ser jag på saken

Julen som var

Publicerad 2011-01-03 19:09:43 i Allmänt,

Julen var som alltid mysig. Trots att jag är en sommarmänniska och älskar sol, bad och värme så är ändå julen den högtid som jag tycker mest om. Man är med släkt och familj och bara har det trevligt inga måsten som ska göras. Även om det blir stressigt innan julen med julklappar och all mat som ska fixas.

På julafton i år, och som många jular innan, firade vi den hemma hos oss. Släkten kom hit med massor av julklappar och det åts massor med god mat och skrattades massor. Efter maten var det dags för julklappsutdelningen. Eftersom de små kusinerna, som tror på tomten, åkt tidigare för ett annat julfirande blev det ingen tomte för oss lite större barn. Men det spelade ingen roll klapparna belv ändå utdelade och alla blev nöjda och glada. Lite utav det jag fick en ny väska, en tröja som jag älskar funderar på att köpa en till om de finns kvar, pengar, saker till nintendo Wii, lite Real Madrid-saker bla en riktigt snygg väggkalender som Ika gjorde.

På juldagen åkte jag och pappa in till MediaMarkt på morgonen för att köpa en balansbräda till Nintendot. Och eftersom att det var 20% på allt i butiken så var vi ju så klart inte ensamma. Men det gick ändå fort och jag hade faktiskt väntat mig att det skulle ta längre tid än vad det egentligen gjorde. Sen hem lasta ur det som handlats packa in resten av familjen i bilen och åka upp till farmor och farfar för att äta ännu mer julmat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela