Therese

Så här ser jag på saken

Lördag

Publicerad 2011-06-11 23:32:46 i Allmänt,

Sheisse vilken dag på jobbet det var. Alldeles lagom varmt, ganska många kunder och många kunder med speciella frågor, om man kan säga så? Men det är alltid kul att ha mycket att göra - då brukar klockan gå fort, jag skriver brukar för det gjorde den verkligen inte idag. Men imorgon är det dags igen och förhoppningsvis går den lite snabbare.

Under kvällen började även mitt vänstra öga att dumma sig. Det kändes som att det hade fastnat något i ögat så jag satt och petade och försökte få ut det. Men känslan om att det var något skit fanns kvar, riktigt skumt, så jag gick till spegeln och kollade. Ja något konstigt var det verkligen! Vet inte hur jag ska förklara det. Men det har blivit som en liten bula på ögonvitan. Så det blev ett samtal till sjukvårdsrådgivningen som kopplade vidare till en ögonläkare som i sin tur meddelade att det inte var något allvarligt, utan det kan hända lite då och då. Det finns ingenting för att behandla det heller utan det ska gå ner av sig själv. Men det sjuka är att det kan hålla i sig i en hel vecka, en HEL vecka. Jag tycker att det är tillräckligt jobbigt som det är nu och tänk då att du kanske måste gå en hel vecka med känslan av att det känns som att det är något i ögat och att du inte ska peta och irritera det mera än vad det redan är. En sak är säker att om inte irritationen har gått ner under natten så blir det solglasögon hela dagen imorgon på jobbet!

Nu blir det i alla fall sängen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela