Therese

Så här ser jag på saken

Tisdag

Publicerad 2012-08-14 10:40:56 i Allmänt,

Den andra och sista lediga dagen är här innan det är dags att jobba tre dagar igen, oj vad jobbigt det där lät. Känns som att jag inte gjort något annat hela året, men jag får stå mitt kast som inte bokade in någon semester. Visserligen har det inte varit någon toppen sommar vädermässigt så jag klagar absolut inte. Och eftersom jag inte haft någon semester så har jag varit van att göra saker i stort sett varje dag, även när jag är ledig. Det ska kompisar som ska träffas, det är shoppingturer, resor hem till mamma och pappa osv. har i stort sett varit i rörelse hela sommaren. Okej visst att några dagar har varit slappardagar, men inte många. Så då i dag när jag har absolut inget planerat drabbas jag av en liten smått panik. Vad ska jag hitta på idag? Funderar på om jag vill baka, eller om jag ska ta tag i fönsterputsningen, eller sorteringen av alla saker i diverse olika skåp som inte ser ut som de ska. Eftersom en viss sötis har en tendens att kasta in grejer där det är tomt bara för att de ska komma bort från golvet, puss på dig. Eller om jag ska sitta och slappa framför den här lilla datorn tills herr sötis kommer hem, vilket känns lite väl eftersom jag troligtvis kommer att dö av tristess innan dess. Borde i och för sig ta ett ordentligt krafttag och börja på allvar med körkortet. Har nu på några minuter kommit på massor med saker som jag skulle kunna göra men som inte känns allt för roliga, bortsett från bakningen. Men det kanske är så att jag måste lära mig att ha lite tråkigt för att uppskatta alla de roliga stunder som man sen får ha. Inte vet jag?! Nu ska jag i alla fall fortsätta fundera vad jag ska ta och hitta på en dag som denna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela