Therese

Så här ser jag på saken

Måndag

Publicerad 2012-12-10 14:19:47 i Allmänt,

En ny vecka är här och vi har kommit några dagar närmare julafton. Jag överlevde snöstormen i onsdags. Var helt vit efter att ha gått några meter från porten och det var fasiken vitt överallt insåg helt plötsligt att jag inte visste om jag gick rakt fram eller om jag sickzackade mig fram, lite läskigt. Och eftersom man inte såg allt för långt framför sig så dök helt plötsligt en kille på Bringmopeden upp från ingenstanns. Trodde inte att det skulle komma så många kunder ner till jobbet men till min förvåning kom det ner ett par, idioter om jag får säga så. Överallt hade de sagt att man inte skulle ge sig ut på vägarna om man absolut inte behövde det. Frågan är om de som kom ner och köpte parkettgolv, trälim och några skruvar verkligen behövde ge sig ut i trafiken och riskera att fastna i en snödriva. Jag tillbingade i alla fall den största delen utav jobbdagen till att skotta snö då det inte kom någon och plogade förens vid lunch dagen efter snöslungan fick vi inte igång heller.
 
Helgen har passerat i ett naffs. Vi stannade kvar i Väsby hela helgen och bestämmde oss för lite mys efter att ha vart ute och flängt de senaste helgerna då jag inte jobbat. Tyvärr var det en liten kusin Johan som hamnade i kläm då jag fick reda på i torsdags att vi skulle åka upp och fira honom i lördags. Stog i valet och kvalet över att åka och jag valde OnePiecen och sötis, kanske inte helt rätt men så fick det bli. Igår kom mamma, pappa och Ika hit och hämtade oss så blev det en tur till Steninge slott och deras julmarknad. Hade aldrig varit där innan, vilket mamma pappa och Ika varit, så jag visste inte riktigt vad jag skulle vänta mig. Mycket folk var det såklart men på något sätt var det ändå lite mysigt och jag kom därifrån med ett positivt minne, dessutom kom vi ju därifrån med lite julklappar som förhoppningsvis blir uppskattade. Så det var helt klart en lyckad dag och lyckad helg i helhet med massor av mys.
 
Idag har jag tillbringat några timmar att slå in de julklappar som har legat och väntat och även de som köptes igår. Några julklappar är kvar att köpas, jag älskar att slå in julklappar så jag klagar inte. Sötis julklappar har även de blivit inslagna han har listat ut var de har legat så då tog jag det säkra före det osäkra att slå in de två julklappar om ligger här, resten ligger hemma.
 
Den här veckan bjuder som vanligt på lite jobb. Imorgon ska jag fara hem och förbereda mig för ett litet gästjobb på Ultunarestaurangen, där jag jobbade en hel del förut men nu inte alls lika mycket. Sen blir det förhoppningsvis lite julklappsshoppning, ett besök till Ikea tycktes jag höra talas om också. Sen till helgen blir det jobb på vanliga stället. Alltså en fullbokad vecka, men jag klagar inte!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela