Therese

Så här ser jag på saken

Tisdag

Publicerad 2012-12-04 12:09:23 i Allmänt,

Dagarna flyger verkligen förbi och snart är julen här som kändes ganska långt borta för några veckor sen. Och eftersom dagarna bara flyger förbi hamnar bloggen i skymundan, men du kan vara lugn du har absolut inte missat något.
Första advent är förbi och den spenderades på jobbet, inte allt för mysigt kanske. Men sen på kvällen tändes i alla fall första ljuset i ljusstaken och några lussebullar och julmust blev det också. Och eftersom vi verkligen var ute i sista stund så fanns det knappt några lussebullar kvar på Ica. Fy på mig som inte bakade några egna.
Julkänslan har infunnit sig i kroppen, kanske tack vare all snö och kyla som kommit och snön verkar inte ta slut. Idag har de utfärdat en klass två varning för mycket snö här i stockholmsområdet och uppland, galet skönt med massor av snö så som det ska vara inför jul. Julpyntet har åkt upp, har köpt helt nytt, och jag är i stort sett nöjd några små saker som ska fixas sen är jag nog helt nöjd inför i år, har i stort sett haft fria tyglar och har bara fått höra bra saker av hjärtat så det måste betyda att jag lyckats eller så säger han bara så för att vara snäll.
 
Sitter i min onepiece uppkrupen under min otroligt sköna filt och lyssnar på julmusik om några timmar ska jag infinna mig på jobbet för att jobba fram till halv nio. Har egentligen inte större lust skulle hellre åka och handla massor med julklappar, men det får vänta några dagar till.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela