Therese

Så här ser jag på saken

Onsdag

Publicerad 2012-02-01 19:18:51 i Allmänt,

Igår när jag vaknade när Freddan skulle till jobbet kändes det som att jag blivit påkörd av en bil och så somnade jag om som alltid när han gick ut genom dörren. Sen när jag vaknar några timmar senare för att själv gå till jobbet så känns det som att jag har blivit överkörd av tåget, huvudet känns som en ballong och väger 500 kilo näsan helt igentäppt och mr halsont var på besök. Nu ska jag erkänna att jag aldrig blivit överkörd av varken en bil eller tåg och jag hoppas med hela mitt hjärta att jag aldrig blir det heller. Summa summarum av allt jag har åkt på en rejäll förkylning med feber.
Nu kanske du tänker att jag var smart och var hemma från jobbet eftersom jag var sjuk?! Nej som den snälla medarbetare jag är så åkte jag till jobbet. Men det var verkligen något som jag ångrade igår när jag kom hem efter jobbet. Jag var helt slut i hela kroppen, visste inte vart jag skulle ta vägen. Trots att det var nästan -10 ute när vi gick hem från jobbet så frös jag inte när jag kom in, snarare tvärtom. Men sen fem minuter senare skakade jag som ett asplöv. Sen kom illamåendet och är det något som jag hatar, och det tror jag även att du gör, så är det att må illa. Men som tur gick det över.

Idag var jag ledig från jobbet men jag var ändå, konstigt nog, inte hemma utan åkte till stan och träffade lilla Emma och tog en liten shoppingstur med henne. Kom hem med lite smått och gott, får se om det kommer bilder. Borde kanske inte åkt eftersom jag sitter här nu med datorn i knät och kanske är inte allt för pigg, men man lever ju bara en gång i livet!

Just nu springer Freddan runt och springer runt och tar på alla saker här hemma. Han får stötar överallt, min sötis.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela