Therese

Så här ser jag på saken

Året som gått

Publicerad 2013-01-13 19:23:01 i Allmänt,

Ett helt år har gått och ett nytt är här!
2012 är ett år som har känts som att det gått väldigt fort, eller har jag fel?
2012 skulle kanske även kunna sammanfattas som ett år som knappt hade någon sommar? Endast några få dagar med riktig sommarvärme.
2012 var även året då vi hade en vit jul.
 
Så frågan är vad jag hunnit med under år 2012?!
I början av året sände jag fortfarande Måndagschill, ett älskat radioprogram som jag hade med Mickan. Det är något som jag verkligen är riktigt stolt över att vi gjorde och det kändes även som att folk uppskattade all den tid vi la ner. Men ju längre tiden gick desto mindre tid blev det kvar för programmet så det rann ut i sanden. Men jag hoppas att jag en dag får återvända till radion och göra det jag älskar allra mest.
I februari började jag och sötis göra om i sovrummet, ny färg på väggarna och även nytt golv. En ny säng köptes och vips så blev det ett nytt sovrum med världens skönaste säng.
I slutet av mars hade vi grillpremiär, helt galet för första april kom snön tillbaka igen.
Sommaren som inte var någon riktig sommar med värme flöt på med massor med jobb och några dagsutflykter bla till Parken Zoo och Furuvik.
2012 blev jag även ett år äldre, hela 23 år!
2012 var även året då jag fick världens utskällning av en kund som jag nekade en kontantretur på utan kvitto. Jag fick höra diverse olika inte allt för fina ord och jag var även handikappade och borde verkligen inte jobba med ett serviceyrke eftersom att jag inte gjorde som denna 70-åriga gubbe ville.
 
 
Det har varit ett skönt år med massor av fina minnen. Jag har bara sammanfattat i stora drag det jag kommer ihåg så här på rak arm. Det är bara att kika tillbaka i arkivet om du undrar vad det är för annat skojsigt jag har hållit på med.
 
Så vad förväntar jag mig av 2013? Jag hoppas självklart att det blir ett roligt år med massor av roliga minnen med nära och kära. Det pratas om en badrummsrenovering som jag ser framemot. Det vankas en Göteborgsresa i sommar för en konsert med Robbie Williams. Sen pratas det även om en resa till sol och värme. Jag hoppas även på en varm och skön sommar. Sen har jag tänkt åka över till Fia i Norge och hälsa på henne lite sen ska vi verkligen ta tag i saken! London jag, Ika och Fia någon gång i år. Sen hoppas jag på massor med fina minnen med nära och kära!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela