Therese

Så här ser jag på saken

Tisdag

Publicerad 2013-06-04 10:35:17 i Allmänt,

Dagarna går i ett och sakta men säkert närmar vi oss den dagen som är så efterlängtad. När vi sitter på planet som lyfter mot Kreta kl 07:05 på lördagmorgon känner jag nog bara en lättnad i kroppen. En veckas semester från jobbet som just nu tar upp nästan hela min vakna tid. Nu i majmånad jobbade jag över 200 jobbtimmar, sötisen och några till på jobbet är värre med ca 240 timmar. Det är helt galet för mycket och det har även vår chef nu fått höra! Så kroppen skriker verkligen efter vila, men det är bara fyra jobbdagar kvar tills vi är där.
På ett sätt är det skönt att jobba hela tiden fram tills dess för då går allt så mycket snabbare, men samtidigt så är det ganska tråkigt. Man har inte direkt någon fritid. Men pengarna rullar i alla fall in på kontot.
 
Vilken frihetskänsla det kommer att vara på fredag och inse att det är en hel vecka som jag inte behöver gå till jobbet. Jag behöver inte vara orolig över att vi inte har haft T20 bits på över en hel månad och att de fortfarande inte finns i butiken och allt annat som bara är knas på jobbet just nu! Märks det att jag längtar?!
 
GE MIG FREDAG OCH LÖRDAG NU! Sen tror jag inte att jag klagar om jag blir kvar där några dagar längre!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela